Namaszczenie Chorych. Ks. STANISŁAW GANCAREK
Program lojalnościowy
Zdobywaj punkty za zakup produktów objętych programem lojalnościowym.
Wymieniaj punkty na nagrody w zakładce Produkty w programie lojalnościowym.
Zdobywaj punkty za zakup produktów objętych programem lojalnościowym. Otrzymuj produkty lub rabaty na kolejne zakupy.
Załóż konto lub zaloguj się. W panelu klienta znajdziesz informacje o zebranych punktach.
Kod produktu: 36085
Opis
Chrystus zwyciężył świat ostatecznie swo- im Zmartwychwstaniem, jednakże po- przez związek Zmartwychwstania z męką i śmiercią zwyciężał ten świat równocześ- nie swoim cierpieniem. Owszem, cierpie- nie zostało w sposób szczególny włączone wowo zwycięstwo nad światem, jakie obja- wiło się w Zmartwychwstaniu. Chrystus za- chowuje w swym zmartwychwstałym ciele ślady krzyżowych ran na rękach, nogach i w boku. Przez Zmartwychwstanie objawia On zwycięską moc cierpienia i przeświad- czenie o tej mocy stara się tchnąć w serca tych, których wybral jako swych Aposto- łów, oraz tych, których stale wybiera i posyła. On sam jest obecny w cierpiącym, ponieważ Jego odkupieńcze cier- pienie raz na zawsze zostało otwarte na wszelkie ludzkie cierpienie. I wszyscy cierpiący raz na zawsze zostali wezwani, aby stali się uczest- nikami cierpień Chrystusowych". Kiedy cierpienie jest połączone z męką i odkupieńczą śmiercią Chrystu- sa, wtedy nabiera wielkiej wartości dla pojedynczej osoby, dla Kościoła i dla społeczeństwa. Cierpienie, które pod tylu różnymi postaciami obecne jest w naszym ludzkim świecie, jest w nim obecne także i po to, ażeby wyzwalać w człowieku miłość, ów właśnie bezinteresowny dar z własnego..ja" na rzecz innych ludzi, ludzi cierpiących. Świat ludzkiego cierpienia przy- zywa niejako bez przestanku inny świat: świat ludzkiej miłości - i tę bezinteresowną miłość, jaka budzi się w jego sercu i uczynkach, czło- wiek niejako zawdzięcza cierpieniu. Chrystus nauczył człowieka równocześnie świadczyć dobro cierpie- niem - oraz świadczyć dobro cierpiącemu. W tym podwójnym aspekcie odsłonił sens cierpienia do samego końca. Jan Pawel II